Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

woensdag 1 december 2010

Kipfilet met wokgroenten en kokossaus (en rijst)

Buiten is het koud en guur. Gevoelstemperaturen van onder de -15, brrr..... Als het van dat soort weer is, dan heb ik óf zin in hele ouderwetse Hollandse gerechten (bijv. boerenkool, snert, enz.) óf ik krijg juist zin in iets wat een beetje tropisch is.

Laatst had ik zin in een beetje tropisch gerecht. Ik werd geïnspireerd door een kaartje van de AH (Thaise kipfilet met wokgroenten). Tja... de bewuste, alvast gekruide, kipfiletblokjes had ik niet gekocht. Dus ik heb gewoon kipfilet in blokjes gesneden en daar kruiden overheen gedaan. Het resultaat was prima! Door de kokos een tropisch tintje, mild, maar (door de kruiden) niet saai. Het is ook hartstikke makkelijk te maken, dus het gaat vast nog een keer terug komen.
















Ingrediënten (voor 4 personen):
300 gram pandanrijst
2 el (zonnebloem)olie
ca 350 gram kipfilet, in blokjes gesneden
chilipoeder, naar smaak
zout, naar smaak
peper, naar smaak
ca 800 gram wokgroenten
1 pakje kokosmelk (200 ml)
evt. 2 el verse koriander, in reepjes (die had ik niet, dus heb ik achterwege gelaten)

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Strooi de chilipoeder over de kipfiletblokjes. Verhit de olie in een wok (of grote hapjespan) en bak de kip 3-4 min. Voeg de wokgroenten toe en roerbak ze beetgaar (en tot alle vocht verdampt is). Schenk de kokosmelk er bij en verwarm nog 1-2 min. Breng op smaak met zout en peper (en evt. nog wat chilipoeder).

Schep de rijst in 4 kommen (of borden) en verdeel de kip met groenten er over (en bestrooi eventueel nog met de koriander).















Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten