Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 24 januari 2009

Frisse salade met walnoten, appel en honing-mosterddressing

Een hele mond vol, de titel van dit blogje. Maar aangezien het een zelfbedachte salade is (misschien bestaat het allang hoor, dat kan best) heb ik maar een omschrijving gemaakt in plaats van een pakkende naam bedacht. Eerlijk gezegd kon ik ook geen spannende naam bedenken ;-).

















Ingrediënten salade:
zakje jonge veldsla
1 Granny Smit appel (in stukjes)
50-75 gram walnoten (grof gehakt)
wat geraspte kaas
honing-mosterddressing (bij voorkeur zelfgemaakt)

Ingrediënten honing-mosterddressing:
5 el olijfolie (extra virgine)
2 el citroensap (vers geperst is het lekkerst)
1 el mosterd
1 el honing
1/2 teen knoflook (of 1 klein teentje), fijngehakt

Meng alle ingrediënten voor de dressing goed door elkaar en voilà: een heerlijke dressing! Supermakkelijk te maken en veel lekkerder dan een kant-en-klaar dressing.

Voor de salade: was de sla met heel koud water en laat goed uitlekken. Vaak wordt gezegd dat het niet nodig is, want de sla wordt gewassen vóór ze het verpakken. Maar voor de zekerheid was ik het toch altijd nog even, want je hoort nog wel eens dat mensen een nare bacterie hebben opgelopen door het eten van kant-en-klaar-salades. Mocht je daar niet bang voor zijn: het wassen van de sla frist de blaadjes ook enorm op, waardoor ze extra knapperig zijn. Alsof je het net uit de tuin hebt gehaald....

Doe de sla in de kom. Doe er de blokjes appel en stukjes walnoot overheen. "Drizzle" de dressing er overheen. Voor deze salade heb ik de helft van het dressing-recept gebruikt (de rest kun je prima een dag of 2-3 in de koelkast bewaren in een afgesloten bakje). Strooi wat geraspte kaas er over en presto.

















De salade heb ik geserveerd bij een lekker biefstukje en aardappeltjes uit de oven. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten