Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zondag 11 januari 2009

Mini gehaktbroodjes

Van Caren kreeg ik de link van een leuk gehakt-recept dat op recipezaar.com stond, gemaild (http://www.recipezaar.com/Marvellous-Mini-Meatloaves-With-Options-OAMC-204682). Dat recept leek me wel wat. Maar eigenwijs als ik ben, heb ik het niet helemaal gemaakt zoals het er staat. Want de stuffing mix waar ze het over hebben, die hebben we in Nederland natuurlijk niet. Daarvoor in de plek heb ik paneermeel gebruikt (want ik had geen gedroogde brood blokjes en had ook geen zin om die te maken). En gewone pastasaus vond ik niet lekker genoeg. Caren had al gezegd dat het recept goed was, maar dat ze het nog even moest 'tweaken' naar eigen smaak (en lokale producten). Dus dan ga ik dat gelijk maar even doen ;-). O ja, op de site zelf had ik ook gelezen dat het gerecht met minder water beter was, dus daar heb ik ook gelijk rekening mee gehouden. We zijn dus voor de Italiaanse versie gegaan, maar we gaan zeker ook nog andere varianten proberen.

















De ingrediënten die ik heb gebruikt:
650 gram gehakt (dat is bijna 1,5 lbs)
120 gram paneermeel
1/2 kop water
1 eetlepel Italiaanse kruiden
ruim 1/2 kop pasta saus (Heinz pasta saus met zongedroogde tomaatjes en lente-ui)
1/2 bolletje geraspte mozzarella

Verwarm de oven voor op 190 graden (hetelucht oven op 170 graden).

Kneed het gehakt met de kruiden, water en paneermeel goed door elkaar. Vet de muffinplaat goed in en druk het gehakt daar dan in.

















Maak met een eetlepel een deuk in het gehakt. Doe hierin een schepje pastasaus (ongeveer 1 eetlepel per gehaktbroodje).

















Zet dit nu 30 minuten in de oven. Na 30 minuten de plaat even uit de oven halen en er de geraspte mozzarella over verdelen.
















Zet dit nog voor ongeveer 5 minuten in de oven. Laat ze daarna ongeveer 5-10 minuten staan voor je ze uit de plaat haalt. Wij gebruiken er ongeveer 6 in één keer. De rest kun je heel goed invriezen heb ik begrepen, dus de andere 6 staan nu in de diepvries om een volgende keer lekker makkelijk te kunnen eten! Ze zijn zowel warm als koud heel lekker. Ze hebben uiteindelijk het formaat van een flinke gehaktbal, dus ook voor de kids een prima formaat. Wij vonden de 'mini meatloafs' oftewel de mini gehaktbroodjes erg lekker zo!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten