Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 25 juli 2009

Bonensalade

Een snelle en makkelijke salade. Het idee komt (ook) van het receptenkaartje van de Lidl. Oorspronkelijk gebruikten ze bruine bonen, maar ik heb kidneybonen gebruikt. Wij vonden het lekker zo! Het is, in onze ogen, niet echt iets om regelmatig te doen, maar als je een Amerikaans-getinte maaltijd maakt, dan past het er goed bij. O ja, omdat ik geen lente-uitjes in huis had, heb ik een sjalotje gebruikt. Dat combineert ook prima!

















Ingrediënten:
1 blik kidneybonen (of 1 blik bruine bonen)
1 blik maïs
1 doosje cherrytomaatjes (wat lekker rijpe trostomaat werkt ook prima)
1/2 bosje lente-ui (of 1 grotere sjalot)
3 el zoete chili saus
1/2 dl yoghurt
beetje (versgemalen) zout en peper

Spoel de bonen af en laat deze, met de maïs, goed uitlekken. Snij de tomaat en de lente-ui (of sjalot). Meng dit door de bonen en maïs.

Maak een dressing van de yoghurt en chilisaus en breng op smaak met wat zout en peper. Schep het goed door elkaar en klaar is de salade!

















Erg lekker met de fried chicken. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten