Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 9 juli 2009

Fajitas à la Gordon Ramsey

Zijn woordkeuze zal ik wel nooit kunnen waarderen, maar zijn kookkunst des te meer wel: Gordon Ramsey! Uit het kookboek 'Fastfood' van Gordon Ramsey heb ik het recept "Fajitas met rundvlees" gehaald en een beetje aangepast. Ik heb het namelijk met kip gemaakt en ipv uitsluitend paprika ook ui er bij gebruikt. Het resultaat was verrukkelijk! Volgens het originele recept kun je er ook nog guacamole bij maken, maar dat vinden Arjan en ik allebei niet lekker. Dus dat heb ik niet gemaakt en we hebben het ook niet gemist.

















Ingrediënten (aangepast recept, dus zoals ik het gemaakt heb):
600 gram kipfilet, in reepjes (origineel: ossenhaas)
1 paprika, in reepjes (ik had nog blokjes in de diepvries en heb die gebruikt)
2 grote uien, in halve ringen
1 tl gemalen komijn
0,5 tl hete of medium chilipoeder
0,5 tl paprikapoeder
(versgemalen) zwarte peper en zeezout
3 el olijfolie
neutrale tortilla's (bijv. de
zelfgemaakte tortilla's)
6-8 eetlepels zure room of crème fraiche
paar takjes koriander (alleen de blaadjes), grof gescheurd


Meng de komijn, chilipoeder, paprikapoeder, peper en zout. Meng de ene helft goed door het vlees en de andere helft door de paprika en uirepen. Zet beide apart om te marineren.





















Verhit een wok of grote koekenpan en schenk de olijfolie er in. Laat die heel heet worden en bak de paprika's en ui enigszins zacht. Meng het vlees er door en roerbak alles tot het vlees gaar is. Hou het warm.

Verwarm de tortilla's (10 sec. per kant in een droge koekenpan of alles in 1x 1 minuut op 800W onder magnetronfolie in de magnetron). Leg wat vlees en ui/paprika midden op elke tortilla. Schep er een dot crème fraiche op en bestrooi met een beetje koriander. Rol de tortilla's op en serveer ze direct.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten