Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 25 juli 2009

Fried Chicken

Dit lijkt wel wat op KFC (kentucky fried chicken). Het is niet hetzelfde, maar het komt in de richting. Het jasje in heerlijk krokant en de kip lekker mals. Deze keer heb ik het idee van een receptenkaartje van de Lidl (of all places...). Meestal heb ik niet zoveel met hun menu-suggesties, maar nu hebben ze toch iets leuks bedacht ;-)

O ja, in het oorspronkelijke recept gebruiken ze veel meer ei, cornflakes en bloem. Nu snap ik best dat je ruime hoeveelheden moet hebben om goed te kunnen wentelen, maar dit was toch echt te veel van het goede. Ik hield iets van 75% over (en het jasje was toch echt niet karig...). Dus in mijn ingrediëntenlijstje hieronder heb ik die hoeveelheden wat teruggebracht (lees: gehalveerd). Ook heb ik een beetje zout toegevoegd.

















Ingrediënten:
800 gram kippendrumsticks
50 gram cornflakes
50 gram bloem
1 ei (maat L)
1,5 tl paprikapoeder
1 tl knoflookpoeder
0,25 tl zout

Verkruimel de cornflakes en meng ze met de bloem, paprikapoeder, knoflookpoeder en zout. Verwarm de frituurpan op 170 graden. Verwarm de oven voor op 100 graden

















Was de drumsticks en dep ze droog. Klop het ei luchtig en haal de kip hier door heen. Wentel de drumsticks door het bloemmengsel. Tik ze voorzichtig tegen de rand van de schaal om het teveel aan kruim er af te laten vallen.

















Bak de drumsticks in 10 minuten goudbruin en knapperig. Hou ze warm in de oven.

Serveersuggestie (met bonensalade, patat en zuurdesembrood):
















Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten