Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 14 juli 2009

Gefrituurde vis

Dingen die supersimpel zijn, kunnen toch erg lekker zijn. Omdat Gaia en Isis zo van de kibbeling en lekkerbekjes genoten hebben bij opa en oma, heb ik een keer zelf vis met een krokant jasje gefituurd. Het is natuurlijk geen lekkerbekje of kibbeling, maar het is toch erg lekker!

















Ingrediënten:
4 visfilets (ik heb deze keer pangafilets uit diepvries gebruikt)
60 gram bloem
1 dl melk
1 ei
zout

Mix de bloem, melk, ei en zout goed door elkaar tot je een glad 'papje' hebt. Dep de vis goed droog en haal de vis door het papje.

Verhit de frituurolie tot 180 graden. Laat de vis voorzichtig in de olie zakken (als je dat te snel doet, dan komt de vis óf aan je mandje vast te zitten, óf als je die er niet in hebt zitten aan je verwarmingselement..... geloof me: da's allebei geen goede optie!... de eerste is mij overkomen vandaag omdat ik niet goed op heb gelet, zucht....). Bak de vis tot deze goudbruin is. Laat de visjes goed uitlekken.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten